Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Календар
«  Октомври, 2022  
ПВСЧПСН
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
Постинг
13.03.2021 18:02 - "Хората ще страдат от страх"
Автор: monarchist Категория: Политика   
Прочетен: 1103 Коментари: 1 Гласове:
6


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 В навечерието на Великия пост ви предлагаме беседата за Страшния Съд на Св.Иоан Шанхайски и на Сан Франциско:
                                             image

    „Хората ще страдат от страх“ - Беседа за Страшния Съд

    Св.Иоан Максимович, Епископ Шанхайски и на Сан-Франциско   / 1896 - 1966 /

Днес е Неделя на Страшния Съд и за нас е естествено да говорим за Страшния Съд и за признаците на края на света. Кога ще бъде този ден никой не знае, освен Бог Отец, но белезите за неговото приближаване са дадени и в Светото Евангелие, и в Откровението на Св.ап. Иоан Богослов. В образи и тайно, в Откровението се говори за събитията в края на света, и за Страшния Съд, но Светите Отци ни разясняват описаното; съществува и истинското църковно Предание, което ни говори за белезите на приближаващия край на света и за Страшния Съд.

Краят на земния живот ще се предхожда от смутове, войни, междуособици, глад, земетресения. Хората ще страдат от страх, ще изнемогват от очакването на бедствия. Ще бъде не живот, не радост от живота, а мъчително състояние на загуба и отпадане от живота. Но, това отпадане ще бъде не само от живота, но и от вярата, и когато Синът Човечески дойде – ще намери ли вяра на земята?

Хората ще станат горди, неблагодарни, отричащи Божия Закон: заедно с отпадането от живота, ще оскъднее и нравственият живот. Доброто ще се изтощава и злото ще нараства. Именно за това време говори Св.ап.Иоан Богослов в своето Боговдъхновено творение, наречено Откровение. Той сам казва, че е „бил в Духа“, което означава, че Сам Светият Дух е бил в него, когато, в различни образи, на апостола се откриват съдбата на Църквата и на света, и затова описаното е Божие Откровение.

Съдбата на Църквата Св.Иоан представя в образа на жена, която в тези времена се скрива в пустинята: тя не се проявява в живота, както сега в Русия.

В живота на хората ръководно значение ще имат тези сили, които подготвят идването на антихриста. Той ще бъде човек, а не въплътен дявол. „Анти“ е думата, означаваща стар, но също и „вместо“ и „против“. Този човек ще иска да бъде вместо Христос, да заеме Неговото място, и да има това, което може да има само Христос. Той ще иска да има Неговото обаяние и власт над целия свят.

И той ще получи тази власт преди своята гибел и гибелта на целия свят. Той ще има помощник Маг, който със силата на лъжливи „чудеса“ ще изпълнява неговата воля и ще убива непризнаващите властта на антихриста. Преди неговата гибел ще се явят двама Праведника, които ще го изобличават. Магът ще ги убие и три дни телата им ще лежат непогребани, а антихристът и неговите слуги ще ликуват безмерно. Но, изведнъж Праведниците ще възкръснат и цялото войнство на антихриста ще изпадне в ужас и смут, а сам той внезапно ще падне мъртъв, убит от силата на Духа.

Но, какво е известно за човека-антихрист? Точният му произход е неизвестен. Неговият баща е съвършено неизвестен, а майката – порочна мнима девица. Той ще бъде евреин от коляното на Дан. Към този факт ни насочва сам праведният Иаков, който, умирайки, предрича на Дан, че в неговото потомство „ще е змията на пътя, която ще порази коня, и тогава конникът ще падне.“ Това е образно указание, че той ще действа с хитрост и злоба. Св.Иоан Богослов говори в Откровението за спасението на Израилевите синове, множество от които в края на света ще се обърнат към Христа. Сред спасяващите се еврейски колена обаче, липсва коляното на Дан.

Антихристът ще бъде много умен и надарен с умението да общува с хората. Той ще бъде очарователен и ласкав. Философът Владимир Соловьов е работил много над темата за идването и личността на антихриста. Той щателно е изследвал всички материали по този въпрос, и не само светоотеческите, но дори и ислямски, и представя следната ярка картина:

До идването на антихриста, в света вече се подготвя неговата поява. „Тайната на беззаконието е вече в действие“ и силите, подготвящи неговото явяване, преди всичко се борят против законната Царска власт. Св.ап.Иоан говори, че „антихристът не може да се яви, докато не бъде отстранен „Удържащият“. Св.Иоан Златоуст обяснява, че „Удържащият“ – това е законната благочестива власт. Тази власт се бори със злото. „Тайната“, действаща в света, не иска това, не иска борбата със злото да е със силата на благочестивата власт. Точно обратното, тя иска власт на беззаконието, и когато постигне такава власт, то вече нищо няма да попречи на появата на антихриста. Той ще бъде не само умен и очарователен, но ще бъде и жалостив; ще твори милост и добро заради укрепването на своята власт. И когато я укрепи дотолкова, че целият свят да го признае, тогава той ще открие своето истинско лице.

За своя столица антихристът ще избере Иерусалим – затова, че именно тук Спасителят разкрива Своята Личност и Божественото Си учение, и целият свят е бил призван към блаженството на доброто и към спасение. Но, светът не приема Христа и Го разпъва в Иерусалим, докато при антихриста същият град ще стане столицата на света, признал властта му.

Достигнал пълната си власт, антихристът ще поиска от хората да признаят, че той е постигнал това, което никой и никоя земна власт дотогава не са успели да постигнат, и ще поиска поклонение към себе си като към висше същество, като бог.

В.Соловьов много добре описва характера на дейността на антихриста като Върховен Управник. Той ще прави всичко приятно, стига да му се признава върховната власт. Той ще предостави възможност на Църквата да живее своя живот, ще разрешава богослуженията, ще обещава построяването на прекрасни храмове – при условие, че бъде признат като „Върховно Същество“ на което се дължи и поклонение. Антихристът ще изпитва лична ненавист към Христос. Той ще се изпълва и ще живее с тази ненавист, и ще се радва на отстъплението на хората от Христа и Църквата. Ще бъде масово отпадане от вярата, при което и много епископи ще й изменят, с оправданието, че Църквата има блестящо положение.

Търсенето на компромис ще бъде характерно за хората. Прямотата на речта ще изчезне. Хората изтънчено и сложно ще оправдават своето падение, и лъстивото зло ще поддържа това общо настроение, водещо до навика хората да отстъпват от истината, а компромисът и грехът да им се услаждат.

Антихристът ще позволява всичко на хората, само „паднали на колене, да му се поклонят“. Това не е ново отношение към хората: римските императори също са били готови да дадат свобода на християните, само да признаят тяхната божественост и божествена върховна власт. Те са мъчили и убивали християните само за това, че те са изповядвали: „Господу, Богу твоему, ще се поклониш и Нему Едному ще служиш.“/Мат.4:10/

Когато целият свят се покори на антихриста, тогава той ще открие истинското си лице на ненавист към Христа и християнството. Св.Иоан Богослов говори, че на всички хора, които му се поклонят, ще има знак на челото и на десницата им. Не е известно, дали това ще бъде действителен белег на тялото, или това е образно изражение на това, че с ума си хората признават необходимостта от поклонението на антихриста, и тяхната воля напълно ще му бъде подчинена. Именно във времето на това пълно – и волево, и съзнателно, подчинение на целия свят, ще се явят споменатите двама Праведника, които безстрашно ще проповядват вярата и ще изобличават антихриста.

Според Светото Писание, пред пришествието на Спасителя ще се явят „два светилника“, „две горящи маслини“, „двама праведника“. Те ще бъдат убити от антихриста със силата на Мага. Кои са тези Праведници? Според Църковното Предание, това са двамата Светии, които не са вкусили смърт: Св.пророк Илия и пророк Енох. Пророчеството говори, че тези Праведници, не вкусили смъртта, ще я познаят за три дни, след което ще възкръснат. Тяхната смърт – ще бъде велика радост за антихриста и неговите слуги. Тяхното въкресение след три дни ще ги хвърли в невъобразим ужас, страх и пълно объркване. Именно тогава ще настане краят на света.

Св.ап.Петър говори, че първият свят е създаден от вода и загива чрез вода. Изразът „от вода“ изобразява първоначалния хаос на физическата материя, а „загива чрез вода“ припомня водите на Потопа. „А сега светът се пази за огъня“, „Земята и всички нейни дела ще изгорят“. Всички стихии ще се разгорят. Този сегашен свят ще загине в един миг. И в един миг всичко ще се измени /2Петр.3:5-13/.

И ще се появи знамението на Сина Божий – знамението на Кръста. Целият свят, подчинил се на антихриста, „ще се разплаче“. Всичко е свършено. Антихристът е убит. Край на неговото царство, на борбата му с Христа. Край и отговорност за целия живот, време за отговор пред Истинския Бог. Тогава от Палестинските планини ще се появи Ковчега на Завета, скрит заедно със Светия Огън в дълбок кладенец още от Св.пророк Иеремия. Когато от този кладенец вземали вода, тя се разгаряла. Но, самият Ковчег никога не е бил открит.

Когато днес погледнем на живота, то можещите да виждат, виждат, че всичко предречено за края на света се изпълнява. Кой е този човек – антихрист? Св.Иоан Богослов образно му дава име 666, но всички опити да се разбере това обозначение са били напразни. Животът на съвременния свят ни дава по-ясно понятие за възможността от изгаряне на света, когато „всички стихии се разгорят“. Ние по-ясно разбираме това, знаейки вече за процесите на разлагане на атома.

Краят на света не означава неговото унищожение, а неговото изменение. Всичко ще се измени изведнъж, само за едно мигване на окото. Мъртвите ще възкръснат в нови тела – своите си, но обновени; така, както Спасителят възкръсва в Своето тяло, на което са следите от раните от гвоздеите и копието, но вече имащо нови свойства, и в този смисъл било ново тяло. Не ни е дадено да знаем, ще бъде ли това съвсем ново тяло, или това, с което сме били създадени.

И ще се яви Господ на облаци със слава. Как ще видим това? С духовното си зрение. И сега, при смъртта си, праведните люде виждат неща, които хората около тях не виждат.

Ще разтръбят ангелските тръби властно и гръмко. Те ще разтръбят в душите и съвестите, всичко ще стане ясно в човешката съвест. Пророк Даниил, говорейки за Страшния Съд, разкрива, че Старец Съдия стои на престол, а пред него тече огнена река. Огънят е очистващ елемент. Той подпалва греха и го изгаря, и горко, когато грехът е станал природа на човека, защото тогава огънят изгаря и самия човек.

Именно този огън ще се разгори вътре в човека: виждайки Кръста, едни ще се възрадват, а другите ще изпаднат в отчаяние, объркване и ужас. Така хората веднага ще се разделят: в Евангелското повествование, пред Съдията едни ще застанат вдясно, а други – вляво, те са разделени от вътрешното си състояние. Самото състояние на душата на човека ще го поведе в тази или онази посока, вдясно или вляво.

Колкото по-съзнателно и настойчиво човек се е стремил към Бога в своя живот, толкова по-голяма ще бъде неговата радост, когато чуе думите: „Дойдете вие, благословените на Отца Ми“/Мат.25:34/. И обратно, тези слова ще предизвикат огън, ужас и мъчение у тези, които през живота си не са искали Бога, избягвали са Го, борили са се срещу Него и са Го хулили.

При Страшния Съд няма свидетели и протоколни записи. Всичко е записано в човешките души и тези именно записи, тези „книги“ ще се разкрият. Всичко ще стане явно пред всички и пред самия човек, и това състояние на душата ще го определи, дали ще бъде вдясно, или вляво. Едни ще отидат в радостта, други – в ужаса.

Когато се разкрият „книгите“, на всички ще стане ясно, че корените на всички пороци са в душата на човека. Ето пияница, блудник – когато умре тялото, някой ще си помисли, че и грехът е умрял. Не, в душата е имало склонност към това и на нея грехът се е услаждал. И ако тя, бидейки в този грях, не се е покаяла и не се е освободила от него, на Страшния Съд тя ще дойде със същото това желание за сладост от греха, което никога няма да удовлетвори. В нея ще гори страданието от ненавист и злоба. Това е адското състояние.

„Огнената геена“ – това е вътрешният огън, това е пламъкът на порока, пламъкът на злобна немощ, и „там ще бъде плач и скърцане със зъби“ /Мат.8:12/ от безсилна злоба.

 

Амин.

Шанхай, 1946 г.




Гласувай:
6



Следващ постинг
Предишен постинг

1. blagovesteliseev - При страшния съд има и протоколи и записи
13.03.2021 19:33
"При Страшния Съд няма свидетели и протоколни записи. Всичко е записано в човешките души и тези именно записи, тези „книги“ ще се разкрият. Всичко ще стане явно пред всички и пред самия човек, и това състояние на душата ще го определи, дали ще бъде вдясно, или вляво. Едни ще отидат в радостта, други – в ужаса."
Аки искате да видите протоколите и записите ето: http://slovosvetlina/
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: monarchist
Категория: Политика
Прочетен: 710837
Постинги: 395
Коментари: 106
Гласове: 1080
Блогрол
1. За вярата
2. Българският Царски дом
3. Християн-Консервативен съюз
4. Crown.BG
5. Монархическа Европа в кадри от миналото и днес
6. Испанският Кралски дом
7. Руският Императорски дом
8. "Алманах на Гота"
9. Френският Кралски дом
10. Кралският дом на Великобритания
11. Белгийският Кралски дом
12. Кралският дом на Гърция
13. Кайзеровият дом в Германия
14. Кралският дом на Сърбия
15. Кралският дом на Румъния
16. Други Монархически домовe
17. Монархическото наследство: Кралските резиденции в Европа
18. Монархическото наследство: Версай
19. Монархическото наследство: Евксиноград /видео/
20. Монархически организации
21. The International Commission on Nobility and Royalty
22. Български владетелски гербове
23. " Хералдика "
24. Институции : БАН
25. Институции : Държавен Архив
26. Институции : Народна Библиотека "Св.Св.Кирил и Методий"
27. Национален Военноисторически музей
28. Национален Природнонаучен музей
29. Национална Художествена галерия