Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Постинг
19.06.2009 10:34 - "Нужен ни е европейски манталитет"
Автор: monarchist Категория: Политика   
Прочетен: 632 Коментари: 0 Гласове:
0



Пламен Константинов, капитан на националния тим по волейбол, кандидат за депутат:
"Спортът ме направи човек, искам да му се реванширам
. Членството ни в ЕС не е достатъчно, нужен ни е европейски манталитет."

image
/фотограф:Параскева Георгиева/
                                    * * *
18 юни 2009, Петър Иванов, в-к "Политика":

- Г-н Константинов, кога взехте решение да се впуснете в политиката и лесно ли дойде то?


- Отдавна го обмислям. Аз не съм политик, аз съм човек на спорта. И тъй като на политическо ниво спортът е позабравен, искаш или не искаш - трябва да използваш възможността да решиш проблемите му. Избрал съм този път не случайно.

- По бащина линия сте потомък на Алеко-Константиновия род. Да не би политиката да ви влече генетично?

- Възможно е. Само времето ще покаже дали ставам за политиката или не. Но поне моето вътрешно усещане е, че имам шанс да се справя.

- Какъв опит имате извън спорта, който можете да използвате при реализацията си в политиката?

- Занимавал съм се с различен вид бизнес, но реално погледнато най-големият ми опит е в спорта. Аз съм на 36 години. За живота 36 години може би не са много. Но от друга страна тази възраст е близка до края на една спортна кариера. От 25 години се занимавам професионално със спорт и в крайна сметка се базирам точно на този опит. Разчитам също така на контактите си с хората от спортните среди.

- Вярно ли е, че владеете шест езика?

- Говоримо да. В крайна сметка играл съм и съм живял в осем различни държави. Винаги съм мислил, че най-краткият път да достигнеш до хората и те да не те чувстват като чужденец, а като свой, е усвояването на техния език.

- Защо кандидат на НДСВ? Споделяте ли идеологията на тази партия?

- Изборът ми не е емоционален. Най-лесно е да се залепиш за най-силния или за модерния на деня. Това обаче не винаги означава, че споделяш партийната идеология. Познавайки себе си, аз съм повече центрист по убеждения. Мисля, че това е най-разумният път за България. Центрист съм дори в личен план. Опитвал съм се да намирам общ език с всички. В крайна сметка политика без убеждения не се прави.

- Имайки предвид негативната обществена нагласа към политическата класа като цяло, не се ли притеснявате, че с лека ръка можете да обезличите постигнатите успехи, които имате зад гърба си?

- Аз не желая да ме възприемат като политик. Това не е задължително. Бих искал да ме възприемат, хайде да не е като експерт, защото е твърде силно казано, но като професионалист в своята област. А моята област е спортът. Това не е единственият път, по който мога да поема в живота си и който можех да избера. Но това със сигурност е пътят, който ми дава възможността да оставя нещо след себе си и то да е мащабно.

- Преди години бяхте казали, че ще ви бъде трудно да се справите с политиката и не сте мислили да станете депутат. Каква е причината да "обърнете палачинката"?

- Истината е, че аз съм спортист и съм свикнал на феърплей, на коректност между противниците, защото при нас спорът се разрешава на игрището. Може би това ще ми пречи в политиката. Но защо пък да не заложим точно на това? Не случайно позитивното във физиономията на НДСВ прави партията различна. Трябва да се търси конструктивният диалог и да се избягва оплюването на противника. Защото най-лесно е да плюеш по опонентите си и да показваш техните недостатъци. Мисля, че ние не разполагаме с достатъчен потенциал от специалисти и ако щете качествени политици, за да си позволим да работим разделени. Трябва да се обединява най-доброто, защото от това се нуждае страната в момента.

- За разлика от спорта, който е доказал, че може да обединява хората, политиците като че ли не се справят с тази задача?

- Така е. Но пак подчертавам - в НДСВ откривам позитивизъм. Винаги съм се възхищавал на добронамерените, на възпитаните и на интелигентните хора. Искаме да вървим към Европа. Вече сме членове на ЕС, но това не ни прави европейци. Ние трябва да имаме и европейски манталитет.

- Имате ли директни впечатления от политиците? Познавате ли добре някой от НДСВ?

- Да, имам такива впечатления. Имам голямо доверие в Царя. Имал съм срещи с него. Атаките срещу него идват отвсякъде и са в интерес на всички, защото трудно можеш да изпъкнеш до една такава личност, каквато е той. Някой няма интерес от толкова силна и авторитетна фигура, която е уважавана не само в България, но и на световно ниво.

- Би ли могъл един политик да се възползва от спортната си злоба, каквато несъмнено притежавате вие?

- Мисля, че точно от това се нуждае политиката. Далеч съм от мисълта, че зная всички тънкости по отношение на управлението на спорта. Но вярвам, че мога да привлека вниманието и да напомня до някаква степен, че спортът бе забравен в новата ни история и постепенно умира. Бих искал да обединя всички, които желаят да има спорт в България. В такава роля си се представям.

- В тази връзка съществува ли вероятност да седнете на министерско, а не на депутатско кресло?

- (Смее се…) Рибата е в морето, не сме си купили и тиган даже.

- Но от този пост най-добре бихте могли да обедините хората на спорта!

- Това е въпрос на доверие. Жалкото е, че през последните 20 години всички разсъждават по следния начин: "Цъфнахме и вързахме, та остава сега и за спорт да мислим.". Не говорим само за професионален спорт. Той е черешката на тортата. За да има професионален спорт, трябва да има и масов в училищата. Това, което съществуваше преди години и което подхранваше школите, трябва да бъде възобновено.

- Ако станете депутат, какви законодателни промени бихте инициирали, за да помогнете на спорта?

- При всички положения имаме нужда от нов закон за спорта. Това е работа и на юристите, а аз не искам да навлизам в юридическата материя. Но съм убеден, че трябва да се инвестира в спорта, както от страна на бизнеса, така и от страна на държавата. И не само да се инвестира в професионалния спорт, а и в бази. Искаме да популяризираме спорта и го правим, а се оказва, че децата няма къде да го практикуват. Унищожиха се базите. Сега от първостепенна необходимост е тясното сътрудничество с общините по места. Това е ключов момент. Необходимо е едно по-тясно сътрудничество с МОН, свързано със спорта в училищата, в университетите. В крайна сметка инвестицията в спорта е социална инвестиция, която ще се върне в бъдеще.

- Какво ще кажете на хората, които предпочитат да ви гледат на волейболното игрище, а не в пленарната зала?

- За съжаление съм си избрал професия, която е невъзможно да се практикува до старини. Осъзнавам, че съм в края на кариерата си. За един спортист е много трудно да каже сам на себе си това е краят. Но ако има шанс да замени това, с което се разделя, с нещо мащабно и истинско и да намери ново предизвикателство, със сигурност ще му е по-лесно. Спортът ми е дал шанс да стана човек, да стана това, което съм. Аз бих искал да дам шанс на спорта да оцелее. Бих искал да му върна жеста.

 


                                 Визитка:

   Пламен Константинов  е роден е на 14 юни 1973 г. в София. Започва волейболната си кариера през 1986 г. в "Левски". Печелил е шест национални шампионата.

image

   Актуалният мъж на годината и капитан на най-успешния български отбор в игрите в последните години – националният отбор по волейбол за мъже (трети на световно първенство през 2006 г. и трети на световната купа през 2007 г.).
   Любимец №17, защото навсякъде играе с този номер и автомобилът му е с регистрационен № 1717. Вече 17 години играе в националния отбор.

      Шампион на България с два отбора – “Левски” и “Славия”. Шампион на Гърция с четири отбора – “Арис”, “Ираклис”, “Олимпиакос” и “Панатинайкос”, шампион и на Франция с “Тур”.
    Мажоритарен кандидат и водач на листа на НДСВ в 23-ти МИР-София.




Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: monarchist
Категория: Политика
Прочетен: 822053
Постинги: 398
Коментари: 107
Гласове: 1181
Блогрол
1. За вярата
2. Българският Царски дом
3. Християн-Консервативен съюз
4. Crown.BG
5. Монархическа Европа в кадри от миналото и днес
6. Испанският Кралски дом
7. Руският Императорски дом
8. "Алманах на Гота"
9. Френският Кралски дом
10. Кралският дом на Великобритания
11. Белгийският Кралски дом
12. Кралският дом на Гърция
13. Кайзеровият дом в Германия
14. Кралският дом на Сърбия
15. Кралският дом на Румъния
16. Други Монархически домовe
17. Монархическото наследство: Кралските резиденции в Европа
18. Монархическото наследство: Версай
19. Монархическото наследство: Евксиноград /видео/
20. Монархически организации
21. The International Commission on Nobility and Royalty
22. Български владетелски гербове
23. " Хералдика "
24. Институции : БАН
25. Институции : Държавен Архив
26. Институции : Народна Библиотека "Св.Св.Кирил и Методий"
27. Национален Военноисторически музей
28. Национален Природнонаучен музей
29. Национална Художествена галерия