Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Постинг
18.06.2009 11:48 - Н.В.Цар Симеон ІІ пред БНТ
Автор: monarchist Категория: Политика   
Прочетен: 764 Коментари: 0 Гласове:
0



Н.В. Цар Симеон ІІ: Да постигнем нивото на благосъстояние в ЕС 17.06.2009 , Марин Маринов, БНТ

 

- Простил ли сте на хората, заради които се наложи да живеете 50 г. извън страната?

Симеон Сакскобургготски: Мисля, че това е нещо, на което не бих могъл да отговоря с две изречения, но ако човек не прощава, се огорчава и му остава нещо негативно. Аз мисля, че човек трябва да е отворен да поема нещата както са, и най-вече да гледа напред, защото всеки може да е направил нещо, за което да съжалява. Трябва да се съобразим с времената - да не се вадят нещата от контекста.

- Нищо негативно не сте оставили в себе си към тези хора, към това време...

Симеон Сакскобургготски: И аз съм човек, ама има ли смисъл, интересува ли някой... Практично да гледаме.

- Наложи ли се да се простите с някакви свои илюзии след завръщането си в България?

Симеон Сакскобургготски: Ще прозвучи много критично, но майка ми ме беше възпитала по такъв начин - с толкова любов и уважение към България, че се върнах с тези идеи. И откровено казано не са илюзии, а това бяха убеждения. И особено човек като е бил 50 години в изгнание, се завръща със специална радост. Ако нещо не е съвпаднало изцяло, здраве да е, но трябва да гледаме към това, което е полезно, и което отразява това, което човек си носи вътре. Не интересува публиката...

- Идеализирана ли беше представата за България, за българите в сравнение с това, което заварихте тук?

Симеон Сакскобургготски: Не. Може би е така, съвсем не съм откровен. И като казвате равносметка или нещо, очаквах да има по-подчертано желание за работа и всички ще запретнат ръкавите и ще работят. Това може би малко ме изненада.

- Смятате ли, че е възможно ние българите да се обединим около някакъв национален идеал, при условие, че близката ни история го поляризира, продължава да ни разделя?

Симеон Сакскобургготски: Това е въпрос на предпочитания - политически и други, но мисля, че колкото повече се мисли в една и съща посока - да се интегрираме изцяло в ЕС и да постигнем нивото на благосъстояние, което има в останалите страни, това мисля, че може да обедини всички, независимо от политическите ни предпочитания.

- По същото време сигурно сте забелязал каква полемика се развихри около простия факт - една улица в София дали да носи името на Богдан Филов или не...

Симеон Сакскобургготски: Време, трябва да се остави време, защото не бива да се политизират дадени неща, както дадени дати или например паметници, които да бъдат разрушени - тогава нямаше да има и пирамиди. Време за всичко, и най-вече да се уважава позитивното във всяко нещо, и също и моментът. Може преди 50 години да е изглеждало така или преди 100 години. Сега да е друго. Не за това едното е лошо, а другото - добро. Миналия ден прочетох подчертано в някой медии, че премиерът е бил в с. Партизан, където има разстреляни партизани - 14 мисля, лека им пръст. Всеки може да каже и в тези поколения, последните две, че са ставали неща, които не са редни. Затова Обединена Европа изключва всичко това.

- Ще ми позволите ли и един личен въпрос. През всичките тези години липсвал ли ви е баща ви? Липсвал ли ви е като коректив, като пример за поведение, като близък човек, с когото да се посъветвате?

Симеон Сакскобургготски: Това е нормално, мисля. Но пък трябва да го видим в обикновения, нормалния и всекидневен живот благодарение на това, че имах майка ми над мен. И тя за сестра ми и за мен беше и баща, майка, и пример, и учител, и всичко. Но естествено, че колко пъти съм си мислел - ако баща ми беше тук, какво би направил? Това мисля, че е съвсем нормално. Няма нищо общо с история или някакви други наследствени съображения.

image
/фотограф:Параскева Георгиева/

- Опитвал ли сте се да се поставите на мястото на баша си, на дядо си, които е трябвало да взимат изключително трудни решение в много важни моменти от българската история? Имате ли отговор как бихте постъпили Вие?

Симеон Сакскобургготски: Това е отговорността на държавния глава и особено в дадени моменти, но пак се връщам към Европа, не защото съм...с фиксидеята. Но, например опасността, която е имала от войни между съседите или военни преврати. Това са понятия, които вече са от историята. Ето още един пример къде води Европа и демокрацията.

- Това означава ли, че нашето, вашето поколение политици взимат по-лесни решения в сравнение с тези, които говорите?

Симеон Сакскобургготски: Решенията никога не са лесни, особено ако човек е отговорен, винаги са тежки, но това вече не зависи от човек. Това се пада, или го избират или каквото и да е.

- Питал ли сте се как би постъпил вашият баща 2001 - 2005 година, ако беше на ваше място?


Симеон Сакскобургготски: Откровено казано не съм си задавал този въпрос. Може би съм страшен прагматик или гледам на момента, но просто ме изненадвате. И ви благодаря за това, защото ще се позамисля.

 


Тагове:   интервю,


Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: monarchist
Категория: Политика
Прочетен: 824244
Постинги: 398
Коментари: 107
Гласове: 1181
Блогрол
1. За вярата
2. Българският Царски дом
3. Християн-Консервативен съюз
4. Crown.BG
5. Монархическа Европа в кадри от миналото и днес
6. Испанският Кралски дом
7. Руският Императорски дом
8. "Алманах на Гота"
9. Френският Кралски дом
10. Кралският дом на Великобритания
11. Белгийският Кралски дом
12. Кралският дом на Гърция
13. Кайзеровият дом в Германия
14. Кралският дом на Сърбия
15. Кралският дом на Румъния
16. Други Монархически домовe
17. Монархическото наследство: Кралските резиденции в Европа
18. Монархическото наследство: Версай
19. Монархическото наследство: Евксиноград /видео/
20. Монархически организации
21. The International Commission on Nobility and Royalty
22. Български владетелски гербове
23. " Хералдика "
24. Институции : БАН
25. Институции : Държавен Архив
26. Институции : Народна Библиотека "Св.Св.Кирил и Методий"
27. Национален Военноисторически музей
28. Национален Природнонаучен музей
29. Национална Художествена галерия